Szkoła Podstawowa im. J. Kusocińskiego w Suchaniu uczestniczy w projekcie, zorganizowanym przez Wydział Matematyki i Nauk Informacyjnych Politechniki Warszawskiej. Projekt pod nazwą „Matematyka – wstęp do kariery wynalazcy” ma na celu zapewnienie wysokiej jakości nauczania matematyki w szkołach. Uczestnikami są uczniowie klas czwartych szkół podstawowych i ich nauczyciele matematyki. W bieżącym roku szkolnym w projekcie uczestniczy 200 gmin.
W ramach współpracy z samorządem terytorialnym, szkole udostępnione zostały zaawansowane narzędzia edukacyjne. Zgłoszenia do projektu dokonała Burmistrz Suchania wskazując, wytypowanego przez Dyrektora Szkoły Podstawowej w Suchaniu, koordynatora – nauczyciela odpowiedzialnego za realizację projektu, m. in. za przydzielenie uczniom loginów i haseł dostępowych. Wskazany nauczyciel wziął udział w zdalnym szkoleniu prowadzonym przez Wydział Matematyki i Nauk Informacyjnych Politechniki Warszawskiej.
Przystępując do pracy czwartoklasiści otrzymali dostęp do platformy zeszyt.online, na której podnoszą swoje umiejętności matematyczne.
Czym jest zeszyt.online? To oparty na sztucznej inteligencji system wspierający naukę matematyki. Po zalogowaniu uczeń otrzymuje zadania, których zakres i poziom trudności na bieżąco dostosowują się do aktualnych umiejętności oraz skuteczności w rozwiązywaniu.
W razie trudności z rozwiązaniem zadania, w razie popełnienia przez dziecko błędu system automatycznie udziela podpowiedzi, wspiera ucznia. Nauczyciel wskazuje jakie zestawy zadaniowe mają rozwiązać jego uczniowie i w jakim czasie, określa tematykę i termin wykonania.
Zalety projektu:
1) natychmiastowe sprawdzenie poprawności odpowiedzi ucznia – przez to nie powtarza błędnego toku rozumowania w kolejnych zadaniach
2) dobór zadań do potrzeb i możliwości ucznia, przez to nie marnuje czasu na zadania za łatwe albo za trudne
3) pomoc uczniowi z zadaniem, gdy ma z nim trudność lub niepoprawnie je rozwiązał – przez to otrzymuje wsparcie, gdy nie ma w domu dostępu do nauczyciela.
4) system uczy a nie ocenia
5) dane dzieci są anonimowe
6) rodzice nie muszą siedzieć z uczniem – dziecko pracuje samodzielnie, w swoim tempie
7) nauczyciel może obserwować postępy uczniów.
Suchańscy czwartoklasiści rozwiązują zestawy zadaniowe w ramach dodatkowej aktywności matematycznej. Platforma wykorzystywana jest jako narzędzie do nauki w domu.
Aktywny udział w projekcie „Matematyka – wstęp do kariery wynalazcy” przyczynia się do rozwoju kompetencji matematycznych uczestników.