Z powodu ogłoszenia stanu epidemii zmienił się tryb obsługi interesantów w Urzędzie Miasta Szczecin. Sprawdziliśmy jak obecnie wygląda w praktyce załatwianie spraw.
Jak informuje nas strona E-URZĄD, uruchomiony został specjalny kalendarz wizyt, dzięki któremu możliwa jest rezerwacja terminu na załatwienie sprawy. Rezerwacji dokonać można online lub telefonicznie. Portal zaznacza, że do gmachu urzędu wpuszczane będą jedynie osoby, które umówiły się wcześniej na wizytę.
Po wejściu na stronę, na której dokonuje się rezerwacji, okazuje się jednak, że możemy nie doczekać się szybkiego załatwienia każdej sprawy. Chcąc umówić wizytę w lewobrzeżnej części Szczecina, przy ulicy Armii Krajowej 1, spotkamy się z brakiem terminów m.in. w sprawach o:
- odbiór dowodu rejestracyjnego/zbycie pojazdu,
- podatki i opłaty lokalne,
- meldunki,
- odpisy/zaświadczenia USC.
Z kolei na Prawobrzeżu, przy ulicy Rydla 39-40, możemy napotkać trudności przy okazji umawiania wizyt w sprawach o:
- rejestrację pojazdu (/wyrejestrowanie/zmiany),
- prostowanie i uzupełnianie aktów stanu cywilnego,
- zmianę imienia i nazwiska,
- rozwód za granicą,
- zaświadczenia o stanie cywilnym,
- zawieranie małżeństw,
- akty zagraniczne,
-
porady Miejskiego Rzecznika Konsumentów.