Chcą być youtuberkami, instagramerkami i tiktokerkami. Zawody marzeń dziewczynek

0
Chcą być youtuberkami, instagramerkami i tiktokerkami

Według przeprowadzonych badań prawie połowa młodych dziewcząt marzy o karierze youtuberki, instagramerki czy tiktoterki. Klasy o profilu vlogerskim pojawiają się już nawet w ofercie edukacyjnej szkół. 

Badanie „Aspiracje dziewczynek w Polsce” zostało niedawno przeprowadzone przez agencję IQS na zlecenie Inspiring Girls Polska.

Youtuberki, instagramerki, tiktokerki

Dziewczynki w wieku 10 – 15 lat zapytano m.in. o to kim chcą zostać w przyszłości. Okazuje się, że niemal połowa z nich (48 %) widzi siebie jako youtuberkę, instagramerkę czy tiktokerkę. Zdecydowanie mniej osób wybrało inne zawody – 21 % chce zostać graficzką komputerową lub projektantką stron www, 18 % wykazało chęć pracy w zawodach prawniczych, 17 % marzy o karierze nauczycielki lub przedszkolanki, 16 % chce być trenerką osobistą bądź dietetyczką, a 15 % myśli o pracy w branży medycznej.

W badaniu zapytano również matki o to w jakich zawodach widziałyby swoje córki. Tutaj żaden zawód nie był na wyraźnym prowadzeniu, jednak najwięcej z mam (26 %) chce by ich pociechy zajęły się grafiką komputerową lub projektowaniem stron www, a 19 % preferowałoby karierę prawniczą (tyle samo chce by ich dziecko podjęło pracę w medycynie). Tak chętnie wybierany przez dziewczynki zawód youtuberki, instagramerki lub tiktokerki popiera zaledwie 12 % ich matek.

Klasa vlogerska

Okazuje się, że do wymarzonej kariery – nie tylko dziewczynki, ale i chłopcy – będą mogli przygotowywać się już w szkole. Prywatne liceum w Słupsku będzie rekrutowało uczniów do klasy o profilu vlogerskim, która zastąpi dotychczasową klasę dziennikarską.

„Chcesz założyć własną markę lub kanał w mediach społecznościowych? A może wiążesz swoją przyszłość z szeroko pojętym marketingiem? Klasa Vlogerska jest dla Ciebie! Podczas 4-letniej edukacji pomożemy Ci stworzyć markę/wizerunek, zbudować własną identyfikację wizualną, pozyskać wartościowych fanów oraz nauczymy jak radzić sobie z hejtem i sukcesem!” – czytamy na stronie szkoły.

-Uczniowie tego profilu będą posiadali umiejętności graficzne, nauczą się nagrywać i montować materiał wideo, pisać scenariusze/artykuły, zbierać cenny content, dbać o wizerunek marki w mediach, wezmą też udział w szkoleniach z wystąpień publicznych. Nauczą się dzielenia swoją pasją z internautami i zarabiania na tym – mówi w rozmowie z wirtualnemedia.pl dyrektor kreatywny 1 PLO Łukasz Jankowski.

Polecamy także:

 

Skomentuj artykuł!
- Bezpłatna pomoc prawna -Bezpłatna Pomoc Prawna na Pomorzu Zachodnim

SKOMENTUJ:

Wpisz swój komentarz
Wpis swoje imię