„Floating Garden na nowych przystankach Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej?” – pyta radny Marcin Pawlicki. „Niedawno wybudowane, a już się rozsypują… W tej sprawie interweniujemy z Agnieszka Kurzawa – Radna Miasta Szczecin do Prezydenta #Szczecin!” – pisze na Facebooku.
Pełna treść interpelacji radnych:
Niepokojące sygnały docierają do nas od mieszkańców naszego miasta w sprawie przystanków Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Widok nowo wybudowanej infrastruktury może rzeczywiście przypomnieć o Pana haśle floating garden w Szczecinie. Przykładowo na jednym z przystanków przy Rondzie Pileckiego, osunęła się skarpa, zrobiła się spora wyrwa, w której zalega woda. Miejsce zostało odgrodzone taśmą. W ziemi utworzyło się wręcz koryto wypełnione wodą. Tuż obok znajdują się stojaki na rowery, czy też miejsca parkingowe i ławki. To zaniepokoiło mieszkańców, gdyż na tym terenie stosunkowo niedawno przeprowadzono prace remontowe.
Niestety, ale docierają do nas kolejne informacje, że sytuacja ma miejsce również w innych częściach Szczecina m.in. na Skolwinie. Jak napisano na jednym z portali powstał tam „brodzik z największym zejściem”, a z ironią nazwano to „perłą architektury”.
W związku z powyższym, prosimy o odpowiedzi na pytania i wyjaśnienia w sprawie:
1. Jakie są przyczyny opisanego stanu infrastruktury nowych przystanków Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej? Prosimy o dokładne wyjaśnienie tej sprawy m.in. wskazanie błędów budowlanych, czy została wykonana ekspertyza hydrologiczna, przez kogo był dokonany odbiór budowlany, czy Inspektorat Nadzoru Budowlanego nie miał zastrzeżeń, co do wykonanych prac? Prosimy o przedstawienie dokumentacji i wyjaśnień w zakresie technicznym w tej sprawie.
2. Czy miasto będzie wyjaśniać sprawę u wykonawcy projektu, czy poniesione szkody zostaną pokryte i naprawione przez wykonawcę? Kiedy to nastąpi? Czy jest to objęte gwarancją?
3. Czy przedstawiona sytuacja nie stanowi zagrożenia dla przyszłości Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej, skoro już na początku (jeszcze przed funkcjonowaniem SKM) pojawiają się takie problemy z wykonaniem przystanków? Czy projekt zostanie ponownie zrewidowany pod kątem technicznym? Czy na etapie projektowania nie można było zapobiec powstałym uszkodzeniom infrastruktury? Opisane sytuacje wskazują, że jakość wykonania i projekt może wymagać korekt.