Międzynarodowa firma YouGov, która zajmuje się badaniami rynku i analizą danych przedstawiła raport najprężniej działających marek na całym świecie. Jakie marki są najbardziej popularne w Polsce?
Ranking Best Brands powstał na podstawie specjalnego indeksu YouGov BrandIndex, który jest miarą ogólnej kondycji marki wynikającej z następujących czynników: ogólnej opinii, jakości, wartości, satysfakcji, rekomendacji i reputacji. W ciągu całego roku zbierane są dane z milionów ankiet.
W tym roku pierwszy raz przeprowadzono badania w Polsce. W zbieraniu danych i opracowywaniu wyników brała udział polska agencja badań rynku Inquiry. Od 2019 roku jest to wyłączny przedstawiciel YouGov w Polsce.
Ranking najlepszych marek w Polsce:
- Rossmann – BrandIndex 48,5
- Lidl – BrandIndex 47,2
- Biedronka – BrandIndex 33,6
- Empik – BrandIndex 33,0
- CCC – BrandIndex 32,3
- IKEA – BrandIndex 30,9
- Castorama – BrandIndex 30,7
- PZU – BrandIndex 29,6
- H&M – BrandIndex 28,1
- Reserved – BrandIndex 27,9
„Na liście Best Brands znajdują się te marki, które od lat konsekwentnie pracują nad swoim wizerunkiem i relacją z klientami. Widzimy też, że mimo pandemii można te relację utrzymać, a nawet znacząco poprawić wizerunek. Skorzystały z te firmy, które nie zrezygnowały z komunikacji, dbając o to, by w trudnych chwilach być jeszcze bliżej konsumentów” – skomentowała wyniki Agnieszka Górnicka, prezes Inquiry.