Trwa inwestycja przebudowy linii kolejowej Szczecin-Poznań, prowadzona przez spółkę PKP Polskie Linie Kolejowe. W ramach inwestycji Stargard zyska nowe cztery wiadukty, pod którymi pojawią się drogi dla pieszych i rowerzystów. Inwestor zapowiedział, że w związku z kolejnym etapem robót od 16 listopada br. (poniedziałek) nie będzie przejazdu pod mostem na ul. Składowej.
Według zapowiedzi kolei zamknięcie ma potrwać do połowy przyszłego roku. Kierowcy przez ten czas muszą korzystać z objazdu ul. J. Piłsudskiego, M. Konopnickiej, Pierwszej Brygady i Ceglaną.
Na trasie Stargard – Szczecin Dąbie wymienionych zostanie 48 km torów i 64 km sieci trakcyjnej. Po wszystkim pociągi pasażerskie będą mogły poruszać się z prędkością do 160km/h. Zdecydowanie szybciej mamy jechać do stolicy naszego województwa, ale także w kierunku Poznania. Perony na stacji w Stargardzie zostaną przebudowane i dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Przy ul. Barnima miasto wybuduje natomiast parking typu Park&Ride na 300 aut. Wszystko to, choć wymaga jeszcze czasu i cierpliwości, odczuwalnie wpłynie na komfort przemieszczania się po Stargardzie.
Cała inwestycja wiąże się z utrudnieniami komunikacyjnymi dla mieszkańców Stargardu. W efekcie zyskają oni wiele korzyści, np. oczekiwane przejście łączące Zintegrowane Centrum Przesiadkowe z dworcem PKP. Wiadukt nad ul. Składową umożliwi z kolei miastu budowę północnej obwodnicy miasta, dzięki której wyprowadzimy sporą część ruchu.
Zdjęcie: UM w Stargardzie