22 września każdego roku, w dniu bez samochodu, w większości miast, również w Szczecinie można korzystać z bezpłatnej komunikacji miejskiej. Niestety, w naszym mieście, jazda autobusem czy też tramwajem to droga przez mękę, o czym można było się przekonać właśnie w dniu jazdy za darmo komunikacją miejską.
Szczecin: Dzień bez biletu – czyli jak zniechęcić do komunikacji miejskiej
Trzeba mieć niebywały tupet, by na wszystkich stronach miejskich zachęcać mieszkańców Szczecina do jazdy komunikacją miejską, a jednocześnie mieć świadomość, że z uwagi na problemy z punktualną jazdą autobusów, ludzie będą i psioczyć na komunikację. I nie chodzi tu tylko o nieprzewidziane awarie, czy też wypadki. Przede wszystkim mieszkańcy Szczecina mają pretensję o to, że z uwagi na przedłużające się inwestycje drogowe, komunikacja miejska zalicza kolejne wpadki w postaci opóźnień, czy też odwołania kursów.
Chciałabym się dowiedzieć, czy szczecińskie ZDiTM w „dniu bez biletu”, specjalnie pokazuje się z najgorszej strony – napisała do nas Czytelniczka. Rano brak autobusu nr 67, bo przecież kto przed 7 jeździ do pracy? Po południu autobus linii 63, spóźniony. Jeśli w taki sposób chcecie zachęcić Szczecinian do przesiadki z samochodu do komunikacji miejskiej to brawo! Jesteście najlepsi.
I chyba to jest największy problem z komunikacją miejską w Szczecinie. Trwa, nazwana przez prezydenta Krzystka „torowa rewolucja”, dzięki której jazda po Szczecinie samochodem, to jeden wielki armagedon. Jako alternatywę, miasto proponuje … komunikację miejską. Problem w tym, że skoro połowa miasta jest zakorkowana, to i autobusy oraz tramwaje stoją w korkach.
„Informujemy, że od najbliższego poniedziałku wprowadzone zostaną zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej na odcinku Podjuchy Dworzec – Klucz Autostrada. Ma to ułatwić poruszanie się tam, gdzie pojawiają się duże zatory drogowe, a co za tym idzie opóźnienia na liniach.”
Komunikat ZDiTM Szczecin brzmi dość enigmatycznie, ale wszyscy wiedzą, że chodzi o węzeł Granitowa, który z ogromnym opóźnieniem w pracach, powoduje korki na Prawobrzeżu. Dopiero po kilku miesiącach uznano, że trzeba coś zrobić, gdyż autobusy stoją w korkach, a ludzi psioczą, że nie zdążą do pracy.
Można zaklinać rzeczywistość, ale jeśli w korkach, spowodowanych kumulacją inwestycji drogowych w mieście, często z ogromnymi opóźnieniami w ich zakończeniu, stoją samochody, to również autobusy i tramwaje będą stać, bo którędy przejadą do miejsca przystanku końcowego? Czy to jest sposób na zachęcenie mieszkańców Szczecina, do zamiany samochodu na komunikację miejską?
Dzień bez samochodu
22 września ma przypominać o ekologicznych postawach i przyczyniać się do zmniejszania ruchu samochodów w mieście. Władze samorządowe w różny sposób zachęcają do rezygnacji z korzystania z aut. Jednym z nich jest właśnie darmowa komunikacja miejska, zaproponowana między innymi w Szczecinie.
Niestety, ten dzień był dość katastrofalny dla szczecińskiej komunikacji miejskiej. Pomijając tradycyjne korki na Energetyków, węźle Granitowa, rondzie na Głębokim, całym centrum miastami i wielu innych miejscach w Szczecinie, bo przecież trudno wymieniać wszystkie ulice zamknięte dla ruchu, doszły nieprzewidziane zdarzenia w postaci kolizji, czy też zalania torowisk. Niestety, wielu szczecinian nie skorzystało z darmowej jazdy komunikacją miejską, jadąc do pracy samochodem.
I dzięki Bogu, że wielu z tego nie skorzystało – napisała pod jednym z postów, mieszkanka Szczecina. Opóźnienia autobusów i tramwajów sięgają po kilkanaście lub kilkadziesiąt minut. Później awaria torów, tramwajów – proszę sobie wybrać. Dzisiaj nie kursowały tramwaje na Pomorzany. Komunikacja miejska w tym mieście jest farsą. I bez remontów były problemy, a teraz, biorąc pod uwagę remonty, zamiast zwiększyć częstotliwość, bo wiadomo, że będą korki, to mamy zapewnione stanie na przystankach, często bez wiat i ławek. Ale cóż… kasowniki były wyłączone.
Minął kolejny dzień bez samochodu. A może na rower? Najlepiej miejski. Z rocznym opóźnieniem. To kolejna nietrafiona alternatywa dla samochodu. Pozostaje więc piesza wędrówka po remontowanych ulicach Szczecina.
Polecamy także: