Ten remont był długo oczekiwany. Tzw. torowa rewolucja najprawdopodobniej już w listopadzie rozpocznie się na Pomorzanach i potrwa ok. 2 lat.
Są takie torowiska w Szczecinie, które modernizacji ani remontu nie widziały od tzw. zarania dziejów. Takimi ulicami są np Kolumba czy Powstańców Wielkopolskich.
Już listopadzie planowany jest początek remontu tych okolic.
Na Powstańców Wielkopolskich zostanie przebudowana sygnalizacja świetlna oraz oświetlenie uliczne, chodniki oraz zostaną wydzielone miejsca postojowe. Planowana jest również budowa pasów rowerowych. Ponadto wykonane zostaną pasy autobusowo–tramwajowe na odcinku od ul. Dunikowskiego do ul. Frysztackiej.
Na całym odcinku zostaną przebudowane perony przystankowe, tam gdzie to możliwe zostaną wybudowane przystanki „wiedeńskie”.
Przy okazji przebudowany zostanie układ drogowy al. Powstańców Wielkopolskich na odcinku od ul. Dunikowskiego do pętli „Pomorzany” oraz przebudowanie skrzyżowań al. Powstańców Wielkopolskich z ulicami:
- Smolańska,
- Frysztacka,
- Orawska,
- Szpitalna,
- Milczańska,
- Starkiewicza.
Przebudowa torowiska tramwajowego z siecią trakcyjną czeka także takie ulice jak:
- Nabrzeże Wieleckie,
- Nowej,
- Dworcowej,
- Kolumba,
- Chmielewskiego i
- Smolańskiej.
W sumie to ponad 12 km torów.
Z przebudową torów wiąże się także remont samej pętli Pomorzany.
Rozpoczęcie prac na Pomorzanach oznaczać będzie likwidację linii nr 13, jak również powrót linii wcześniej zawieszonych.
To wspólne przedsięwzięcie miasta Szczecina, Szczecińskiej Energetyki Cieplnej oraz Zakładu Wodociągów i Kanalizacji. Przy okazji bowiem przełożone i przebudowane zostaną sieci ciepłownicze i wodociągowe.
Wartość inwestycji to ponad 260 mln zł.