Szczecin: Tramwaje dwukierunkowe w przyszłym roku!

0
tramwaje
fot. UM Szczecin

W przyszłym roku miasto wzbogaci się o dwa kolejne tramwaje dwukierunkowe. Tramwaje Szczecińskie skorzystają z możliwości zamówienia dodatkowych elementów do montażu. Oznacza to, że już niebawem do dyspozycji szczecinian będą łącznie cztery takie składy. 

Spółka Tramwaje Szczecińskie poinformowała, że  skorzysta z prawa dostawy nowych nadwozi, elementów, podzespołów, wyposażenia, części mechanicznych i elektrycznych niezbędnych do montażu dwóch tramwajów od firmy Modertrans Poznań Sp. z o.o. o

Dla mieszkańców Szczecina wiąże się to z  posiadaniem do  dyspozycji dwóch dodatkowe tramwajów, już w przyszłym roku.

Wykonawca musi dostarczyć komplet do montażu pierwszej sztuki tramwaju dwukierunkowego w przeciągu ma maksymalnie 120 dni. Ma także maksymalnie 180 dni na dostarczenie kompletu do montażu drugiej sztuki tramwaju dwukierunkowego.

Gwarancja na każdy z nowych tramwajów wynosi 60 miesięcy.

Dwa nowe tramwaje, będą  złożone, podobnie jak poprzednie, przez pracowników Spółki Tramwaje Szczecińskie.

Montaż tramwajów według założeń będzie trwał około 4 miesięcy. Po 2 miesiące dla każdego z nich.

Tramwaje, które nabędzie miasto są przegubowe, częściowo niskopodłogowe oraz dwukierunkowe.

Tramwaje posiadają następujące parametry techniczne:

  • długość tramwaju dwukierunkowego wynosić będzie 28 250 mm,
  • szerokość tramwaju dwukierunkowego wynosić będzie 2 354 mm,
  • liczba miejsc ogółem 196 (w tym siedzących: stałych 40, uchylnych 6),
  • udział niskiej podłogi wynosi 25%,
  • system automatycznej klimatyzacji i ogrzewania przedziału pasażerskiego oraz kabiny motorniczego,
  • dwa wydzielone miejsca przeznaczone dla wózka inwalidzkiego lub dziecięcego w części niskopodłogowej (oznakowane na podłodze dużym znakiem graficznym) oraz dwie platformy ułatwiające wjazd na wózkach inwalidzki (po jednej dla każdego kierunku jazdy).
  • system informacji pasażerskiej (wizualno-głosowy), monitoring wewnętrzny i zewnętrzny,
  • w każdym członie, w przedziale pasażerskim zainstalowane po dwa podwójne gniazda zasilające typu USB do ładowania telefonu komórkowego.
Ponadto tramwaj dwukierunkowy może być wykorzystany w różnym zakresie:
  • remonty,
  • dedykowane fragmenty sieci  lub
  • do obsługi bieżącego ruchu, zamiennie z jednostkami jednokierunkowymi.

Co ważne, sieci tramwajów dwukierunkowych umożliwiają np. uruchomienie linii bez konieczności budowy klasycznej pętli tramwajowej.

Koszt nowych tramwajów to 11 783 400 zł.

POLECAMY TAKŻE

Skomentuj artykuł!
- Bezpłatna pomoc prawna -Bezpłatna Pomoc Prawna na Pomorzu Zachodnim

SKOMENTUJ:

Wpisz swój komentarz
Wpis swoje imię