W przyszłym roku miasto wzbogaci się o dwa kolejne tramwaje dwukierunkowe. Tramwaje Szczecińskie skorzystają z możliwości zamówienia dodatkowych elementów do montażu. Oznacza to, że już niebawem do dyspozycji szczecinian będą łącznie cztery takie składy.
Spółka Tramwaje Szczecińskie poinformowała, że skorzysta z prawa dostawy nowych nadwozi, elementów, podzespołów, wyposażenia, części mechanicznych i elektrycznych niezbędnych do montażu dwóch tramwajów od firmy Modertrans Poznań Sp. z o.o. o
Dla mieszkańców Szczecina wiąże się to z posiadaniem do dyspozycji dwóch dodatkowe tramwajów, już w przyszłym roku.
Wykonawca musi dostarczyć komplet do montażu pierwszej sztuki tramwaju dwukierunkowego w przeciągu ma maksymalnie 120 dni. Ma także maksymalnie 180 dni na dostarczenie kompletu do montażu drugiej sztuki tramwaju dwukierunkowego.
Gwarancja na każdy z nowych tramwajów wynosi 60 miesięcy.
Dwa nowe tramwaje, będą złożone, podobnie jak poprzednie, przez pracowników Spółki Tramwaje Szczecińskie.
Montaż tramwajów według założeń będzie trwał około 4 miesięcy. Po 2 miesiące dla każdego z nich.
Tramwaje, które nabędzie miasto są przegubowe, częściowo niskopodłogowe oraz dwukierunkowe.
Tramwaje posiadają następujące parametry techniczne:
- długość tramwaju dwukierunkowego wynosić będzie 28 250 mm,
- szerokość tramwaju dwukierunkowego wynosić będzie 2 354 mm,
- liczba miejsc ogółem 196 (w tym siedzących: stałych 40, uchylnych 6),
- udział niskiej podłogi wynosi 25%,
- system automatycznej klimatyzacji i ogrzewania przedziału pasażerskiego oraz kabiny motorniczego,
- dwa wydzielone miejsca przeznaczone dla wózka inwalidzkiego lub dziecięcego w części niskopodłogowej (oznakowane na podłodze dużym znakiem graficznym) oraz dwie platformy ułatwiające wjazd na wózkach inwalidzki (po jednej dla każdego kierunku jazdy).
- system informacji pasażerskiej (wizualno-głosowy), monitoring wewnętrzny i zewnętrzny,
- w każdym członie, w przedziale pasażerskim zainstalowane po dwa podwójne gniazda zasilające typu USB do ładowania telefonu komórkowego.
Ponadto tramwaj dwukierunkowy może być wykorzystany w różnym zakresie:
- remonty,
- dedykowane fragmenty sieci lub
- do obsługi bieżącego ruchu, zamiennie z jednostkami jednokierunkowymi.
Co ważne, sieci tramwajów dwukierunkowych umożliwiają np. uruchomienie linii bez konieczności budowy klasycznej pętli tramwajowej.