Kolejna charakterystyczna jednostka zawinęła do portu w Szczecinie. Po specjalistycznym Apache II który stoi przy nabrzeżu Bułgarskim i dodaje pięknego efektu trasie zamkowej. Przy nabrzeżu Niemieckim zacumowała na tankowanie soczyście zielona pogłębiarka Scheldt River. Pogłębiarka ta na co dzień wykonuje prace na torze wodnym Świnoujście –Szczecin.
Nie byłoby w tym nic specjalnego gdyby nie fakt, że to pierwsza jednostka, która została zatankowana paliwem LNG w porcie Szczecin.
Operacja odbyła w technologii truck-to-ship, pod stałym nadzorem wykwalifikowanych pracowników Statek przyjął paliwo na nabrzeżu Niemieckim ze specjalnych cystern kriogenicznych przystosowanych do bunkrowania jednostek pływających.
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście, wskazał w obu portach nabrzeża, które to ze względu na swoje parametry oraz uwarunkowania techniczne dają możliwość przeprowadzenia operacji bunkrowania LNG od strony lądu bezpośrednio z autocysterny. Przy czym, każdorazowo warunki bunkrowania powinny być ustalane przez dostawcę z ZMPSiŚ, jako podmiotem zarządzającym portem oraz Urzędem Morskim w Szczecinie, jako przedstawicielem administracji morskiej odpowiedzialnej za bezpieczeństwo w portach Szczecin i Świnoujście.
Nabrzeża w porcie Szczecin: Katowickie, Chorzowskie, Gliwickie, Wałbrzyskie, Bytomskie, Górnośląskie, Regalica, Fińskie, Czeskie, Słowackie, Niemieckie, Holenderskie, Belgijskie, Angielskie, Polskie, Węgierskie, Rumuńskie, Rosyjskie, Greckie (część północna);
Nabrzeża w porcie Świnoujście: Chemików, Górników, Hutników, Władysława IV, stanowisko promowe 1, 2, 3, 4 i 5.
Ostateczne potwierdzenie możliwości bunkrowania na wskazanych nabrzeżach i ustalonych warunkach, każdorazowo będzie weryfikowane na etapie oceny ryzyka poszczególnych lokalizacji.