Niedługo w telewizji wyemitowana zostanie polska wersja brytyjskiego programu „Naked Attraction”. To show, podczas którego uczestnik wybiera osobę, z którą chce iść na randkę. Wyboru nie opiera jednak na rozmowach z kandydatami, ale na… ocenie ich genitaliów. Przeciwko demoralizacji protestuje Fundacja Mamy i Taty.
Niedawno pisaliśmy o duńskim programie „Ultra smider toejet” i jego holenderskim odpowiedniku, w którym dzieci zadają pytania dotyczące ciała nagim dorosłym. Okazuje się, że w Polsce również będzie emitowane show opierające się przede wszystkim na nagości.
Czytaj także: Pięciu nagich mężczyzn i gromadka dzieci. Czy zachodnie media wspierają pedofilię?
„Magia nagości”
Polski program oparty jest na brytyjskim „Naked Attraction” produkcji Studia Lambert, należącego do All3Media. Emitowany jest również w innych krajach, takich jak Dania, Finlandia, Niemcy, Rosja i Włochy. Produkcją polskiej wersji zajmuje się stacja Zoom TV, należąca do Kino Polska TV S.A. Na jej antenie pojawiały się też zagraniczne wersje show.
Program przypomina trochę znaną wszystkim „Randkę w ciemno”, z tym że w „Magii nagości” nie wybiera się kandydata do randkowania na podstawie zbieżności charakterów, ale na podstawie… jego nagiego ciała. Uczestnicy stoją w osobnych kabinach i są stopniowo odsłaniani. Wybierający ogląda ich niczym towar na wystawie i komentuje cechy wyglądu. W pierwszym etapie np. ocenia ich genitalia.
Twórcy tłumaczą, że ich ekshibicjonistyczny program jest „eksperymentem telewizyjnym, który próbuje odpowiedzieć na pytania, czy wybór partnera lub partnerki wyłącznie w oparciu o cechy fizyczne determinuje na przykład powodzenie związku”.
-Zdecydowaliśmy się na produkcję polskiej edycji „Magii nagości”, ponieważ program ten w nieszablonowy sposób przełamuje tabu dotyczące nagości i ludzkiego ciała – mówi dyrektor programowy Zoom TV Rafał Freyer.
Show ma wystartować na wiosnę. Obecnie trwają castingi.
Sprzeciw wobec demoralizacji
Emisji programu sprzeciwia się m.in. Fundacja Mamy i Taty, która podkreśla, że taki przekaz demoralizuje nie tylko młodzież, ale i dorosłych. Przedstawia bowiem wizję związku opartego jedynie na atrakcyjności i cechach płciowych, a ciało sprowadza do roli zabawki.
-Pokazywanie wyboru partnera tylko na podstawie cech intymnych jest zachęcaniem młodych ludzi do takiego działania, a nie o to chodzi w pierwszych kontaktach miłosnych młodego człowieka. To jakie one będą i na czym będą oparte rzutuje na całe jego życie. Młodzi ludzie generalnie mają problemy z niską samooceną, akceptacją siebie i własną tożsamością seksualną. Programy tego typu przyczyniają się tylko do większego rozchwiania młodego człowieka w tym względzie – twierdzi dr Sabina Zalewska, psycholog rodziny, pedagog, terapeutka i psychoedukatorka.
Fundacja zbiera podpisy pod petycją, którą ma zamiar skierować do Zarządu Kino Polska S.A., Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, Rady Etyki Mediów oraz głównych akcjonariuszy Kino Polska TV S.A.