Wyspiarka wydrążyła już ponad 1000 metrów tunelu, co oznacza, że osiągnięto drugi brzeg Świny. Obecnie prace prowadzone są już pod wyspą Wolin. Do osiągnięcia komory odbiorczej brakuje 484 metrów.
Świnoujście: Tunel po drugiej stronie Świny
Maszyna TBM zarówno drąży tunel, usuwając równocześnie urobek, jak i wykonuje obudowę tunelu z prefabrykowanych elementów – tubingów – mówi Mateusz Grzeszczuk, rzecznik prasowy GDDKiA o/Szczecin. Na każdy pierścień tunelu składa się osiem takich elementów, które powstawały w specjalnie zbudowanym zakładzie prefabrykacji. Wszystkie 6280 tubingów już wykonano i większość z nich wykorzystano do wykonania obudowy tunelu. Na półmetku drążenia osiągnięto najniższy punkt tunelu, a obecnie głębokość, na której prowadzone są prace stale się zmniejsza. Maszyna TBM kieruje się ku komorze odbiorczej, od której rozpocznie się wjazd do tunelu od strony wyspy Wolin.
Jesienią drążenie tunelu powinno się zakończyć. Wówczas rozpocznie się demontaż maszyny TBM i wykonywanie dalszych prac w tunelu. Całkowita długość trasy będzie wynosić 3,2 km. Zasadnicza jej część, czyli tunel drążony pod Świną, który połączy wyspy Uznam i Wolin, będzie miał długość 1,48 km. Tunel będzie jednorurowy i powstanie w nim dwupasowa jezdnia. Dzięki tej inwestycji Świnoujście zostanie w sposób stały skomunikowane z resztą Polski.
Poza samym tunelem w ramach inwestycji budowany jest również nowy układ drogowy, który połączy tunel z obecną siecią drogową – dodaje Grzeszczuk. Od strony wyspy Wolin kierowcy mogą już zobaczyć zarys ronda, które będzie łączyło tunel z DK3, a w przyszłości z drogą ekspresową S3. Po stronie wyspy Uznam wykonywany jest również odcinek wjazdowy do tunelu wraz z podłączeniem do ulicy Karsiborskiej.
Polecamy także:
Od kilku dni po Szczecinie jeździ samochód pro-life. Nikt mu nie przeszkadza w jeździe
Kobylanka: Sinice w wodzie, kąpiel w Miedwiu zabroniona
Szczecin: Wielokrotny recydywista zaatakował kobietę. Znów stanie przed sądem