Rozmówca poinformował kobietę, że ktoś włamał się na jej konto. W rzeczywistości okazało się, że do włamania miało dopiero dojść.
Dzwonił „pracownik banku”
Jedna z mieszkanek Szczecina odebrała telefon od nieznajomego mężczyzny, który podawał się za pracownika banku. Rozmówca zapytał, czy dokonała określonego przelewu, a gdy 50-latka zaprzeczyła, stwierdził, że prawdopodobnie ktoś włamał się na jej konto. Poinstruował kobietę, by zainstalowała wskazaną aplikację, która umożliwi zdalny dostęp do telefonu i pozwoli sprawdzić, co stało się z jej kontem.
Przerażona kobieta wykonywała wszystkie polecenia. Nie wiedziała, że przestępca widzi login i hasło, które wpisywała podczas logowania do swojego konta. Mający pełny dostęp do rachunku oszust nie próżnował i już po chwili dokonał kilkudziesięciu transakcji na łączną kwotę ponad 30 tys. zł.
Pomoc pokrzywdzonym
Przestępcy wciąż modyfikują swoje sposoby działania. Podają się za funkcjonariuszy służb, urzędników czy pracowników banków. Przede wszystkim należy pamiętać o tym, aby:
- Chronić swoje dane i nie udostępniać haseł do kont ani kodów autoryzacyjnych nawet pracownikom banków,
- Nie instalować dodatkowego oprogramowania, wskazanego przez dzwoniącą do nas osobę, zwłaszcza aplikacji służącej do zdalnej obsługi urządzenia,
- Nie otwierać podejrzanych linków.
Jeśli jesteś ofiarą oszustwa lub innego przestępstwa, zgłoś się do Ośrodka Pomocy Pokrzywdzonym Przestępstwem i skorzystaj z bezpłatnej pomocy prawnej, psychologicznej oraz ze wsparcia materialnego.
Szczeciński Ośrodek Pomocy znajduje się przy ul. Energetyków 10. Kontakt pod numerem telefonu 663 606 609.
Więcej informacji znajdziesz TUTAJ.
Polecamy także:
Szczecin: Kamienice w Śródmieściu nabrały blasku! [ZDJĘCIA]
Uwaga kierowcy! Utrudnienia na ulicy Łomżyńskiej