Szczecin: Nowy wiadukt kolejowy 

0
foto: PKP PLK

PKP PLK informuje o zakończeniu remontu wiaduktu kolejowego nad ul. Kolumba przy stacji Szczecin Główny. Wraz z wiaduktem remont przeszedł również mur oporowy przy ulicy Owocowej.  

Okresowe trudności dla pasażerów

Remont wiaduktu był uciążliwy dla pasażerów, ale i kierowców. Na szczęście wykonawca starał się, by ewentualne wyłączenia z ruchu ulicy Kolumba odbywały się nocą. Jednak dla pasażerów pociągów trudności było więcej. Były dni, a nawet tygodnie, kiedy do stacji Szczecin Główny nie dojeżdżały pociągi InterCity. Dziś już wiemy, że warto było przetrwać trudności.  

Czy było warto?

Przez wiadukt nad ul. Kolumba rocznie przejeżdżają tysiące pociągów pasażerskich, jadących ze Szczecina m.in. do Warszawy, Krakowa, Poznania, Wrocławia i Gdańska. Prace wykonane przez PLK na lata zapewniły bezpieczne i sprawne podróże koleją ze stacji Szczecin Główny. W ramach inwestycji zostało zamontowanych 12 nowych przęseł oraz przebudowano i wzmocniono przyczółki wiaduktu. Filary zostały odnowione, zabezpieczone przed korozją i pomalowane. Poprawił się ich stan oraz wygląd. Na obiekcie zostały wymienione dwa tory. Zamontowano nowe słupy, na których zawieszono sieć trakcyjną.

Tak było we wrześniu

Zyskał również mur oporowy przy ulicy Owocowej. Już nie straszy swoim wyglądem i jest bezpieczniej. Wykonawca naprawił i uzupełnił ubytki w ścianie oraz gzyms ogrodzenia. Ponad 40-metrowy odcinek muru został wzmocniony, oczyszczony i pomalowany.  

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na remont wiaduktu i muru oporowego przeznaczyły ponad 10 mln zł ze środków własnych. Roboty prowadzone były przy utrzymaniu ruchu pociągów. Z drobnymi dwutygodniowymi włączeniami, kiedy wymieniano dwa newralgiczne przęsła. Na czas prac wprowadzono tymczasową organizację ruchu pojazdów pod wiaduktem, którą wykonawca uzgodnił z zarządcą drogi.  

Przebudowane wiadukty i wyremontowane mury oporowe w Szczecinie  

W 2020 roku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. za blisko 4 miliony złotych wyremontowały wiadukt przy ulicy Kolumba/Dąbrowskiego oraz ponad 430-metrowy mur oporowy. Efektem inwestycji jest zwiększenie bezpieczeństwa ruchu kolejowego oraz drogowego. W 2021 w ramach budowy SKM naprawiono mur oporowy wzdłuż ulicy Nad Odrą. 

Polecamy także:

Kolizje, wypadki i urazy, a zditm nie widzi problemu
Szczecińska „Trzynastka” wciąż w czołówce ogólnokrajowego rankingu! Jak wypadły inne szkoły?
Szczecin: Zapadająca się Wyspa Grodzka. Jest akt oskarżenia!

Skomentuj artykuł!
- Bezpłatna pomoc prawna -Bezpłatna Pomoc Prawna na Pomorzu Zachodnim

SKOMENTUJ:

Wpisz swój komentarz
Wpis swoje imię