Wojewoda zachodniopomorski Tomasz Hinc podpisał decyzję lokalizacyjną dla przebudowy linii kolejowej w Szczecinie, obejmującego obszar przed przystankiem osobowym Żydowce przez stację Szczecin Podjuchy do wiaduktu drogowego ul. Krygiera.
To ważna inwestycja, o którą od lat zabiegał Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Szczecinie. Inwestycja ma na celu zapewnienie właściwego prześwitu dla lodołamaczy, przepływających pod mostem na Regalicy. Pozwoli na jednoczesny ruch pociągów i żeglugę, bez konieczności postojów – mówi wojewoda zachodniopomorski Tomasz Hinc.
W ramach inwestycji częściowo rozebrany zostanie stary oraz wybudowany będzie nowy most na Regalicy, przebudowana zostanie stacja Szczecin Podjuchy, a także rozebrana stara infrastruktura kolejowa.
Inwestycja realizowana przez Wody Polskie i PKP PLK ma strategiczne znaczenie dla żeglugi w Szczecińskim Węźle Wodnym. Prace zapewnią większy prześwit mostu, zostanie on wyniesiony na wysokość ok. 6,2 metra ponad poziom tzw. Wielkiej Wody Żeglownej, co jest istotne dla zwiększenia działań mających na celu ochronę przeciwpowodziową w Szczecinie i skuteczne prowadzenie polsko-niemieckiej akcji lodołamania – mówi Marek Duklanowski, dyrektor Wód Polskich w Szczecinie. Podpisanie decyzji lokalizacyjnej to kolejny krok, który zbliża nas do realizacji tego bardzo ambitnego, ale i potrzebnego mieszkańcom naszego regionu zadania. Pozwala ono na zapewnienie bezpieczeństwa przeciwpowodziowego przy jednoczesnym usprawnieniu żeglugi. To inwestycja nowoczesna, o komplementarnym charakterzei. Wartość projektu to 328 milionów złotych z partycypacją na poziomie ok. 110 milionów złotych ze strony PKP PLK. Wykonawcą prac będzie firma Sweco, która jest realizatorem zadań w ramach projektu POPDOW.
Foto: UW Szczecin