Szczecinianie przez sześć lat jeździli na rowerach trzeciej generacji w ramach „Roweru Miejskiego” Teraz czas na zmiany. Od 2021 roku czas przesiąść się na nową – czwartą generację jednośladów. Stara generacja rowerów przez sześć lat towarzyszyła mieszkańcom Szczecina w czasie miejskich podróży. W czasie 6 lat BikeS 3 jeździł 3 000 000 razy. Z jego możliwości korzystali ludzie ze świata polityki i dyplomacji, sportu, kultury a także mieszkańcy szczecina, którzy stali się inspiracją dla powstania tego „dzieła”.
Rowery wystartowały 21 sierpnia 2014 roku z hasłem „Bądź eco, przesiądź się na Bike_S!”. Początkowo liczba zarejestrowanych użytkowników wynosiła 1500 osób (w momencie uruchomienia serwisu), aktualnie jest już ich ponad 50 000 osób. IMPONUJĄCE!
Na przestrzeni 6 lat rower miejski systematycznie powiększał swój zasięg, ściągając coraz więcej użytkowników, którzy doceniają i pozytywnie komentują działanie tego systemu.
Do pracy, z pracy i na zakupy, a w weekendy dla relaksu. Każdy powód dobry aby tylko pojechać rowerkiem. Zakochałam się
w bike-s i zaraziłam syna Dziękuję! I oczywiście GRATKI
Wokół szczecińskich rowerów narodziło się wiele inicjatyw. Jedną z najciekawszych był z pewnością pomysł pani Anny Kapturskiej z lodziarni Gelatiamo, efektem którego choinka bożonarodzeniowa stojąca przy Placu Orła Białego została zasilona przez energię pochodzącą z 10 stacjonarnych rowerów.
Rower miejski, brał udział w zawodach Triathlon Szczecin, a także najwolniejszym przejeździe przy dawnej kawiarni Stojaki.
Jeżdżono wszędzie. Były to trasy zarówno bliskie jak i dalekie np. 250 km wokół Zalewu Szczecińskiego, przejechane w ciągu jednego dnia przez 36-letniego inżyniera Filipa. Charakterystyczne rowery pojawiały się również na sesjach zdjęciowych min. Pogoni Szczecin i Olimpii Szczecin.
Od dzisiaj liczba rowerów 3 generacji będzie się stopniowo zmniejszać, by finalnie zakończyć działalność na szczecińskich ulicach. To jednak nie koniec rowerów miejskich w Szczecinie. Na wiosnę przyszłego roku planowany jest start BikeS 4 generacji. Na użytkowników czekać będzie wiele ułatwień, zaczynając od dowolności miejsca w którym pozostawimy rower, na dedykowanym dla konkretnego roweru systemie GPS i terminalu. Nadejdą również zmiany cenowe, oraz system w jakim opłaty będą uiszczane – pojawi się abonament. Najważniejszy w tym wszystkim wydaje się jednak fakt, że nowe rowery będą działać przez cały rok.