Bardzo dobre informacje dla rowerzystów. Jak informuje Zachodniopomorski Zarząd Dróg Wojewódzkich (ZZDW) w Koszalinie, ogłosił przetarg na budowę 10 km odcinka trasy rowerowej z Wisełki do Międzywodzia. Prace mają się zakończyć przed wakacjami 2022 r.
Dzięki tej inwestycji mieszkańcy i turyści przebywający w Wisełce, Kołczewie czy Międzywodziu będą mogli dojechać spokojnie rowerem na plażę i nie martwić się ani o korki, ani o miejsce parkingowe. Z pewnością wpłynie to na rozwój i bezpieczeństwo miejscowości, przez które wzdłuż drogi wojewódzkiej nr 102 przebiegnie łącznie 10 km nowego szlaku dla rowerów. Nawierzchnia trasy zostanie wykonana w technologii bitumicznej. Nowa droga rowerowa prowadzić będzie w pobliżu klifów, pięknych plaż i Wolińskiego Parku Narodowego. To będzie jedno z najbardziej urokliwych miejsc na szlakach rowerowych Pomorza Zachodniego.
Inwestycja ma być gotowa do końca maja 2022 r. Wtedy już po większości odcinków szlaku Velo Baltica, od Wisełki w kierunku wschodnim, będzie można przejechać rowerem w komfortowych warunkach. Aż do granic z województwem pomorskim. Kończy się bowiem projektowanie blisko 5 km odcinka trasy z Dziwnówka do Łukęcina. Ulepszane są fragmenty w Pustkowie, Niechorzu i Mrzeżynie, a w listopadzie br. zostanie ogłoszony przetarg na wybudowanie brakujących 5 km z Mielna do Łaz. Trasa Velo Baltica na zachód od Wisełki, która w kierunku Międzyzdrojów przebiegnie przez Woliński Park Narodowy, czeka na decyzje Ministerstwa Środowiska. Odcinek przez Międzyzdroje wymaga oznakowania, a część prac na zachód w kierunku Świnoujścia już trwa. Drugą część zrealizuje miasto Świnoujście, które zleciło już zaprojektowanie trasy. Szlak Velo Baltica liczy w Zachodniopomorskiem łączenie 240 km.
W najbliższych tygodniach ZZDW planuje ogłosić przetargi dla liczącego prawie 11 km odcinka Łubczewo – Recław (Trasa Wokół Zalewu Szczecińskiego), a także blisko 6 km szlaku Mostkowo – Dzikowo i 4km trasy Koplin – Choszczno – Pakość – rzeka Ina (Trasa Pojezierzy Zachodnich).
Zakończyła się budowa ponad 5,7-kilometrowej drogi rowerowej na odcinku Storkowo – Ginawa na granicy powiatów łobeskiego i stargardzkiego. Jest to kolejny, gotowy odcinek rowerowej Trasy Pojezierzy Zachodnich.
Ścieżka rowerowa na odcinku Storkowo – Ginawa realizowana w ramach projektu współfinansowanego przez UE w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego pod nazwą „Budowa sieci tras rowerowych Pomorza Zachodniego – Trasa Pojezierzy Zachodnich etap III”, w ramach, którego realizowane są również odcinki: Mosina – Ińsko i Szczecin – Płonia.
Rowerzyści mogą już korzystać z drogi rowerowej poprowadzonej nasypami kolejowymi na terenie powiatów myśliborskiego i choszczeńskiego. Zadanie jest realizowane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2014-20.
Oddane do użytku odcinki, o łącznej długości około 18,7 kilometra, znajdują się w ciągu południowej odnogi Trasy Pojezierzy Zachodnich, która jest oznakowana numerem 20.
Już dziś, od modernizowanego mostu na Odrze można dojechać liczącą 36 km trasą do Trzcińska-Zdrój. Dalej, szlak wiedzie do Myśliborza, Barlinka i Choszczna. Budowane i projektowane są tu liczne odcinki, między innymi trwa budowa odcinka Trzcińsko Zdrój – Myślibórz, który ma być gotowy do końca września przyszłego roku.
Oddane do użytku odcinki powstały w ramach projektu pod nazwą: „Budowa sieci tras rowerowych Pomorza Zachodniego – Trasa Pojezierzy Zachodnich, etap II, odcinek Sulimierz-Mostkowo, Pełczyce-Płotno, przejście przez Barlinek”.
Realizowany przez Województwo Zachodniopomorskie projekt Sieci Tras Rowerowych Pomorza Zachodniego to prawdziwa rowerowa rewolucja, która docelowo będzie liczyła 1100 km szlaków. Nowobudowane odcinki łączą się ze ścieżkami rowerowymi, które zostały zbudowane bądź są budowane przez lokalne samorządy. Większość nowych inwestycji jest realizowanych przez Zachodniopomorski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Koszalinie, a 85% finansowania zabezpieczają środki unijne w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego 2014-2020.
źródło:ZZDW