33 miliony ton w porcie Szczecin-Świnoujście 

0
foto: Facebook Port Szczecin

33 miliony ton przeładunków, pogłębiony tor wodny Szczecin – Świnoujście, remonty nabrzeży i pogłębianie kanałów i basenów portowych, remonty torowisk i dróg na terenie Portu Szczecin – Świnoujście. Te wszystkie inwestycje wzmacniają pozycję naszego portu na Bałtyku. Ostatni rekordowy ładunek przeszło 32 tysiące ton mocznika wywołał spore poruszenie nie tylko w Porcie.

Częściej goszczą w Szczecinie ogromne statki

Coraz częściej widujemy w Szczecinie duże statki. Nie tylko wycieczkowce, ale przede wszystkim te handlowe. Sporo zamieszania wywołał ostatnio Masowiec Apolo 70. tysięcznik, który przywiózł 23 bm. z Omanu na Bliskim Wschodzie ponad 32,2 tys. ton mocznika. W sylwestra wpłynęła do portu olbrzymia, 260 m długości i 43 m szerokości, Laura D o ładowności aż 121624 ton. 

Dla Portu Szczecin – Świnoujście to był dobry rok. Pomimo obostrzeń i lockdownów Port pracował cały czas. Pogłębienie toru Szczecin – Świnoujście do 12 metrów zwiększy możliwości naszego portu, ale do tego trzeba przygotować nabrzeża i kanały podejścia. Port modernizuje Basen Kaszubski i Kanał Dębicki. Prace zakończą się w 2023 roku.

Port to również tory i drogi. To ogromne logistyczne centrum. Kończą się pomału prace torowe do Portu w Szczecinie. Dzięki tej inwestycji zwiększą się możliwości przeładunkowe na Nabrzeżu Fińskim, na którym przeładowywane są kontenery. Trwa również wymiana i przebudowa torowisk w Porcie w Świnoujściu. Tam zwiększą się możliwości, w tym również na nabrzeżu promowym. Dodatkowo budowany będzie port kontenerowy. Do przetargu akces zgłosiły 3 firmy.  

Dzięki tym inwestycjom Port stanie się prężnym napędem gospodarki. Już w tym roku przeładunki wzrosły w stosunku do ubiegłego roku o 7 procent i osiągnęły 33 miliony ton!  

foto: Facebook Port Szczecin

A co przeładowuje się w naszym porcie?  

Węgiel, rudy, zboża, drewno, aluminium, wiązki prętów i drutów, kontenery i nawozy. No i właśnie ten ostatni asortyment wzbudził ostatnio spore poruszenie. Otóż ogromny ładunek mocznika z Omanu zelektryzował Zarząd Grupy Azoty w Policach. Jednego z głównych producentów mocznika w Polsce. Do tej pory rywalizowały one z konkurencją z Rosji. Teraz pojawił się nowy afrykański gracz.  

To pokazuje jak ważny jest Port i co może spowodować przypłynięcie jednego załadowanego okrętu. 

 Polecamy także:

Likwidowanie komunikacji miejskiej w Szczecinie?
Szczecin: Orszak Trzech Króli przejdzie ulicami Szczecina
Szczecin: Upiększanie miasta. Nowa mozaika na jednym z garaży [ZDJĘCIA]

 

Skomentuj artykuł!
- Bezpłatna pomoc prawna -Bezpłatna Pomoc Prawna na Pomorzu Zachodnim

SKOMENTUJ:

Wpisz swój komentarz
Wpis swoje imię