Okazuje się, że po przeprowadzeniu ponownej oceny oddziaływania na środowisko drogi ekspresowej S3, musi być zastosowana na jej części nawierzchnia o obniżonej hałaśliwości.
Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Szczecinie zobligował GDDKiA do zastosowania wspomnianej nawierzchni na odcinku drogi ekspresowej S3 biegnącym przez Woliński Park Narodowy. Nie jest to jedyna wytyczna jaką należy spełnić. Wprowadzone zostanie również ograniczenie prędkości do 100 km/h, a na 400 metrowym odcinku jezdni lewej prędkość zostanie ograniczona do 80 km/h. Tylko w ten sposób można zachować obowiązujące normy akustyczne, tak aby ograniczyć do minimum negatywne skutki oddziaływania na środowisko.
Na trasie powstaną również dwa potężne przejścia dla zwierząt, każde o szerokości 50 metrów. Ponadto wybudowanych zostanie 10 wiaduktów, dwie estakady oraz cztery węzły drogowe. Kłopotliwy odcinek ma długość zaledwie 17 km, jest on jednak kluczowy dla całości trasy, łączy się bowiem z świnoujskim tunelem. Biorąc pod uwagę w jak szybkim tempie rozwija się populacja żubra w Polsce, należałoby się jednak zastanowić czy takie zabiegi są rzeczywiście konieczne? Jedno jest natomiast pewne, są one bardzo kosztowne.
Polecamy także:
Zachodniopomorskie: Przerwy w dostawach prądu w tym tygodniu
Zuchwały napad bandytów z BMW na niemieckich tablicach w Uniborzu? Policja ujawnia fakty