Przed Świętami Bożego Narodzenia chętnie kupujemy prezenty przez Internet. W związku z tym, grudzień jest miesiącem, w którym wzrasta liczba zamawianych przesyłek. Wiele osób czeka na otrzymanie powiadomienia o możliwości odbioru paczki. Ten fakt wykorzystują niestety oszuści, którzy wysyłają niebezpieczne SMS-y.
Na czym polega niebezpieczeństwo?
„Nie można dostarczyć paczki”, „masz do odebrania zaległą paczkę”, „twoja paczka czeka na ustawienie preferencji dostawy” – oto przykładowe treści wiadomości nadawanych przez oszustów. Wiele osób kojarzy tego typu wiadomości ze złożonymi przez siebie zamówieniami, których dostarczenia oczekują. Dodatkowo, w każdej z tych wiadomości zawarte są linki przekierowujące użytkowników na strony, które nakłaniają do instalacji złośliwych aplikacji. Zainstalowanie aplikacji może spowodować utratę środków z konta bankowego.
Osoba, która kliknęła w link i pobrała aplikację, powinna natychmiast zgłosić się do swojego banku. Ważne jednak, by skontaktować się z innego urządzenia, niż zainfekowany smartfon.
Co zrobić, gdy już mnie oszukano?
W przypadku dokonania oszustwa, należy niezwłocznie powiadomić o tym policję. Ofiary oszustwa mogą także skorzystać z bezpłatnej pomocy prawnej w sieci Ośrodków Pomocy Osobom Pokrzywdzonym Przestępstwem.
W Szczecinie Okręgowy Ośrodek Pomocy Osobom Pokrzywdzonym Przestępstwem znajduje się przy ul. Energetyków 10. Z Ośrodkiem tym można się skontaktować pod numerem telefonu: 663 606 609 (telefon całodobowy) bądź za pomocą poczty elektronicznej: [email protected]
Więcej o Ośrodkach Pomocy dowiesz się TUTAJ
Polecamy także:
Goleniów: Oszustwo „na policjanta”. Wyłudziła dane osobowe i ukradła pieniądze