W Olimpiadzie Zwolnieni z Teorii biorą udział uczniowie, którzy przy wsparciu nauczycieli wykorzystują wiedzę w praktyce i organizują różnego rodzaju projekty społeczne. Aż 17 szkół z województwa zachodniopomorskiego znalazło się w rankingu, w tym jedna na podium!
Szkoły z województwa w rankingu
Bardzo wysokie, bo drugie miejsce w rankingu zajęło I Prywatne Liceum Ogólnokształcące w Szczecinie. Wśród szkół, które wykazały się najlepszym przygotowaniem praktycznym swoich uczniów znalazło się jeszcze 16 innych placówek z województwa zachodniopomorskiego. Są to:
- II Liceum Ogólnokształcące im. Mieszka I w Szczecinie (11. miejsce),
- I Liceum Ogólnokształcące im. ks. Elżbiety w Szczecinku (37. miejsce),
- Szkoła Mistrzostwa Sportowego Football Academy School of Excellence Liceum w Szczecinie (47. miejsce),
- II Liceum Ogólnokształcące im. Władysława Broniewskiego w Koszalinie (54. miejsce),
- V Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Lema w Koszalinie (56. miejsce),
- IV Liceum Ogólnokształcące im. Bolesława Prusa w Szczecinie (105. miejsce),
- I Liceum Ogólnokształcace im. ppor. Emilii Gierczak w Nowogardzie (107. miejsce),
- IX Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Bohaterów Monte Cassino w Szczecinie (199. miejsce),
- I Liceum Ogólnokształcące im. M. Skłodowskiej-Curie w Szczecinie (204. miejsce),
- Technikum Elektroniczne – Zespół Szkół nr 9 im. Romualda Traugutta w Koszalinie (209. miejsce),
- V Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Adama Asnyka w Szczecinie (213. miejsce),
- I Liceum Ogólnokształcące im. Aleksandra Omieczyńskiego w Gryfinie (330. miejsce),
- VI Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Czarnieckiego w Szczecinie (370. miejsce),
- Prywatna Ogólnokształcąca Szkoła Muzyczna I Stopnia Leonarda Piwoni w Szczecinie (377. miejsce),
- Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Integracyjnymi w Szczecinie (398. miejsce),
- Technikum Ekonomiczne im. rotmistrza Witolda Pileckiego w Szczecinie (407. miejsce).
Zwolnieni z Teorii
Olimpiada Zwolnieni z Teorii polega na realizacji projektów społecznych. Dzięki niej młodzi ludzie uczą się przede wszystkim wykorzystywania swojej wiedzy w praktyce, a także zarówno pracy zespołowej, jak i samodzielnego działania. To najlepsze przygotowanie do wejścia na rynek pracy, bowiem sama teoria jest słabo przyswajalna i nie zachęca do innowacyjności.
– Umiejętność współpracy w zespole należy do grupy kompetencji najczęściej poszukiwanych przez pracodawców na zmieniającym się rynku pracy. Z naszych badań wiemy, że pracodawcy i rekruterzy doceniają osoby, które już w trakcie nauki wykazywały inicjatywę i prowadziły własne projekty. Z takich korzeni wyrósł z resztą sam serwis Pracuj.pl, założony przez grupę studentów i absolwentów, którzy nie bali się szukać nowych rozwiązań – mówi członek zarządu Grupy Pracuj.pl Gracjan Fiedorowicz.
Uczniowie korzystają ze specjalnej platformy edukacyjnej, która udziela im praktycznych wskazówek na temat zarządzania projektem, lecz są również wspierani przez nauczycieli. Ich mentorska rola jest bardzo istotnym elementem całego przedsięwzięcia i nie lada wyzwaniem, nawet dla najbardziej doświadczonych.
Polecamy także:
Szczecin: Zamienił życie byłej partnerki i jej córek w piekło. 49-latek wkrótce stanie przed sądem
Zachodniopomorskie: Wyłączenia prądu 1-7 maja