Kobieta była przekonana, że pomaga koledze w potrzebie. Okazało się, że po drugiej stronie był oszust, który wyczyścił jej konto z pieniędzy.
O metodzie oszustw „na BLIK-a” słyszało wiele osób, jednak mało kto pamięta o niej, gdy ma z nią do czynienia. Tak było i w tym przypadku. Jedna z mieszkanek powiatu wałeckiego otrzymała za pośrednictwem komunikatora internetowego wiadomość od znajomego, który prosił ją o opłacenie paczki. Zaakceptowała transakcję w bankowości elektronicznej i podała kod BLIK koledze. Po pewnym czasie zorientowała się, że coś jest nie tak, gdy mężczyzna zwrócił się do niej imieniem, którego nie używała na co dzień. Szybko zadzwoniła do swojego znajomego i okazało się, że… cały czas pisała z kimś innym. Niestety było już za późno – oszust zdążył dokonać trzech wypłat z jej konta, każda po 500 zł.
Jak działają przestępcy? Cała metoda „na BLIK-a” opiera się na podszywaniu pod znajomych ofiary. W tym celu dokonuje się włamań na konta w serwisach społecznościowych i pisze do osób z listy znajomych z prośbą o pożyczkę. Oszuści chcą wypłacić pieniądze za pomocą BLIK-a. Niestety wiele ofiar, przekonanych, że piszą z przyjaciółmi, nie sprawdza szczegółów transakcji i akceptuje ją PIN-em.
Pamiętaj, aby w każdym przypadku, gdy ktoś prosi o pożyczkę za pośrednictwem np. Messengera, weryfikować tożsamość swojego rozmówcy. Aby mieć pewność, że po drugiej stronie faktycznie jest nasz znajomy, najlepiej do niego zatelefonować.
Wszelkie próby wyłudzeń natychmiast zgłaszaj na policję!
Jeśli jesteś ofiarą przestępstwa, zgłoś się do Ośrodka Pomocy Pokrzywdzonym Przestępstwem i skorzystaj z bezpłatnej pomocy prawnej, psychologicznej oraz ze wsparcia materialnego.
Szczeciński Ośrodek Pomocy znajduje się przy ul. Jagiellońskiej 61. Kontakt pod numerem telefonu 663 606 609.
Więcej informacji znajdziesz TUTAJ.
Polecamy także:
Święto Straży Granicznej w Koszalinie z udziałem pary prezydenckiej