W poniedziałek, uroczyście otwarto niespełna 3,5 km odcinek obwodnicy Myśliborza, która wyprowadziła ruch tranzytowy z zabytkowego centrum miasta. – Jest 20 września 2021 roku, poniedziałek. Otwarcie obwodnicy Myśliborza – od tych słów zaczął swoje wystąpienie Burmistrz Myśliborza, Piotr Sobolewski, podczas uroczystości otwarcia obwodnicy.
Myślibórz: Siedemdziesiąt lat czekali na obwodnicę. Koniec jazdy „pod prąd”

Przejazd przez zabytkowe centrum Myśliborza, drogą krajową nr 26 prowadząca od drogi S3 do przejścia granicznego w Krajniku Dolnym, sprawiał duże utrudnienia, tak dla mieszkańców miasta jak i kierowców, wjeżdżających do Myśliborza..Wjeżdżając od zachodu do Myśliborza musieli oni przejechać pod średniowieczną bramą miejską.
Inwestycja była już od 2009 roku gotowa do realizacji. W latach 2011-2015 została jednak wykreślona przez Platformę Obywatelską z programu budowy dróg krajowych. Dopiero podpisany w październiku 2017 r. przez Ministra Infrastruktury Program Inwestycji zagwarantował środki na realizację inwestycji z budżetu państwa. Decyzja ta umożliwiła aktualizację dokumentacji. Umowa z wykonawcą inwestycji została podpisana w maju 2019 r. Roboty zakończyły się zgodnie z terminami kontraktowymi.

Z punktu widzenia nas, mieszkańców Myśliborza, to sprawa wagi bezprecedensowej, to sprawa rangi absolutnie historycznej zwłaszcza gdy weźmiemy pod uwagę fakt, że o budowie obwodnicy mówi się już od lat 70-tych, a to zaś oznacza, że spełnia się marzenie, spełnia się sen dwóch myśliborskich pokoleń. – powiedział Burmistrz Piotr Sobolewski.
Dotychczasowa droga przebiegająca przez Myślibórz była ewenementem na skalę krajową. Ciężarówki, z uwagi na średniowieczną bramę, musiały jeździć „pod prąd”. Inwestycja została zrealizowana dzięki współpracy GDDKiA i Miasta Myślibórz. Samorząd wsparł inwestycję wartą 47,7 mln złotych kwotą 8 mln zł i zrezygnował z odszkodowań pod grunty.
Dodatkowe prace na obwodnicy

To nie wszystkie prace związane z obwodnicą Myśliborza, Przez nieco ponad miesiąc zamknięta ulica 1 maja przy rondzie. Pod koniec września ruszą bowiem tu prace związane z przebudową włączenia ul. 1-go Maja do ronda łączącego DK23 i DK26.
Zamontowana zostanie również sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu obwodnicy z ul. Łużycką – mówi mateusz grzeszczuk, rzecznik prasowy GDDKiA o/szczecin. Jest to efekt przeanalizowania sytuacji na tym skrzyżowaniu w związku z postępującymi zmianami w zagospodarowaniu tego obszaru i powstaniem nowych obiektów generujących ruch. Sygnalizacja ma być również gotowa do końca października.
Polecamy także:
Szczecin: Dwa lodołamacze prosto ze stoczni w Gdańsku przypłynęły!
Remont boiska zablokowany
Pilne: Wyciek gazu na Bezrzeczu!